maandag 31 augustus 2015

8 Feitjes over Winx Club!

Hoi Winxers! Vandaag hebben we voor jullie 8 feitjes over Winx Club die jij misschien nog niet wist. We hopen dat jullie deze lijst leuk vinden! En weet je ze allemaal of heb je nog misschien andere feitjes? Laat het ons weten in de reacties!



-        1:  De nu grote pop ster Ariana Grande (Cat van Victorious & Sam & Cat) deed in de Engelse Nick dub van Winx de stem van Diaspro. Na seizoen 5 werd ze vervangen waarschijnlijk omdat ze het te druk had met haar zang carrière.



-        2 :De naam Sirenix komt van het Italiaanse woord “Sirene” wat zeemeermin betekent. Dus de oude geruchten dat de Winx in de serie in zeemeerminnen veranderen is soort van waar. De concept art van Sirenix zag er ook meer uit als zeemeerminnen het zelfde voor de concept art voor Harmonix. Maar die moest Rainbow helaas veranderen.



  3 :Alle Winx personages zijn gebaseerd op echte mensen. Zo is Flora gebaseerd op de zangeres en actrice Jennifer Lopez. Vinden jullie hun op elkaar lijken?






  4 Met Seizoen 6 wilden Rainbow ook wat oudere kijkers trekken doormiddel van het wat spannender maken met dingen die op dit moment heel populair zijn. Zoals we in de trailer konden zien. Maar helaas ging Nickelodeon daar niet meer akkoord.
Er gaat ook geruchten dat daarom Rainbow het contract verbroken heeft met NickUSA omdat Rainbow zelf niet veel meer te zeggen had over de serie. NickUSA heeft heel erg veel laten veranderen.    


   5: Na 3 seizoen wonen de Winx nog steeds in Alfea. Ze waren voor 1 dag leraressen maar ze wonen nog steeds in de lerarenvleugel van Alfea. En in Seizoen 6 krijgen ze weer gewoon les. Ze zijn toch allang afgestudeerd. 





-         6: De Winx kunnen toch transformeren in hun oude transformaties zoals Bloomix & Mythix. Bloom alleen kan in alle transformaties transformeren omdat zij de enige was die haar krachten niet kwijt raakte in seizoen 6.

  7:Nog en Nick Dub feitje, Elizabeth Gillies (Jade van Victorious) deed de stem van Daphne en Keke Palmer (True van True Jackson) deed de stem van Layla/Aisha. En Matt Shively (Ryan in True Jackson) deed de stem van Sky. Ze hadden de Nickelodeon sterren in de cast geplaatst zodat er meer mensen naar Winx zouden kijken.


8  8:Winx Club staat op nummer 4 van de langste uitgezonden series op Nickelodeon NL na Spongebob Squarepants, Fairly odd Parents & Dora the Explorder






            Dat was het dan voor vandaag! Wij hopen dat jullie genoten hebben van deze lijst! Wist je ze allemaal? Laat het ons weten in de reacties!

-WinxClubDutchNews-










20 opmerkingen:

  1. hoi,
    leuke weetjes over winx!!!
    ik wist er 2 niet en dat waren 1 en 7

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist ze allemaal wel ik weet er nog een! Mythix is een "afkorting van Mythe dat betekent sprookje ;) Andyx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ho ho ho ho!!!! Een mythe is GEEN sprookje. Een sprookje is gewoon een verhaaltje. En een mythe werd gebruikt om natuurverschijnselen te verklaren.

      Verwijderen
    2. Dat bedoelde ik :) Kwam er even niet op, bedankt!

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Np ;) ik ben naast fan van winx ook ontzettend geïnteresseert in de griekse mythologie. Ik voelde me een klein beetje beledigt toen je een mythe een sprookje noemde....

      Verwijderen
  3. Dat van 4. wist ik nog niet, maar er zit wel een kern van waarheid in.
    De Seizoen 6 Trailer zag er best 'volwassen' uit.
    Maar Nick USA zijn natuurlijk de ontwikkelaars van Dora and Blues Clues, etc
    tuurlijk gingen ze daar niet mee akkoord.. Ze denken 'oh, feetjes, daar kijken
    toch geen oudere naar'. Ik ben zo blij dat ze weg zijn.
    Rainbow had inderdaad bijna geen controle meer over de show.
    Kijk, maar naar de barstens slechte gevecht-scenés in Seizoen 5.
    Ik dacht dat ik eerder naar een potje 'verstoppertje' of 'tikkertje' zat te kijken,
    dat is de manier hoe ze Tritannus bevechten? De Winx waren afgestudeerd, ja.
    Maar omdat Winx Club nog steeds doorgaat, en nog steeds wordt gekeken
    door scholieren, lijkt me het wel logisch dat Rainbow de 'tijd stopte' in leeftijd
    voor De Winx. Als ze dat niet deden, waren De Winx al tegen de 30 tegen de premiere
    van Seizoen 10. En welk kind kijkt nu naar gevleugelde vrouwen, die onlangs
    al kinderen heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die scenes zijn nog steeds door Rainbow gemaakt.
      Wat zew bedoelen met dingen veranderen zijn vooral hoe de transformatie pakjes eruit zagen.
      In Seizoen 5/6 waren de Winx volledige bedekt, geen stukje huid te zien.
      Waarom? Omdat NickUSA ze te naakt vond. De concept art voor Harmonix en Sirenix waren volgens NickUSA te eng voor jonge kijkers. De Sirenix CGI Transformatie hebben ze op het laatst nog moeten aanpassen vandaar de pauze. En dat Seizoen 5 Aflevering 14 los staat van het verhaal. Die aflevering is ook niet goed afgewerkt, omdat Rainbow de tijd niet meer had.

      Verwijderen
  4. Oehh ik sta met Ariana op de foto, dus ook met een winx voice actor haha. Heel eerlijk, Winx is nog steeds niet wat het was. Of nee,
    Ik ben gewoon te oud geworden; heb nog geen hele aflevering van seizoen 6 of 7 weten vol te houden. Transformaties blijven wel leuk ;p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde als jij. Seizoen 7 is nogsteeds niet de winx van vroeger of inderdaad we zijn te oud geworden haha!

      Verwijderen
    2. Ik vindt S7 wel veel meer De Winx als vroeger.
      Maar niet 100%. Maar Rainbow gaat ook met de tijd mee.

      Verwijderen
    3. Precie ik was 5 toen ik winx voor het eerst zag. Nu ben ik 15 en er is obtettend veel verandert in de 7 seizoenen. S 7 voelt idd weer een beetje als vroeger (ookal ben ik geen fan vam butterflix). Maar s 1 2 en 3 blijven de beste seizoenen!

      Verwijderen
    4. Ja, seizoen zeven komt weer een klein beetje in de buurt van hoe het vroeger allemaal was. Maar (voormij) seizoen 1,2,3 en 4 blijven toch de beste seizoenen.

      Verwijderen
  5. Aah! Ik dacht al zo iets. over Ariana. Maar wisten jullie dat Cassandra (Diaspro seizoen 6 nick) ook Chimera was in de 4kids dub?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De winx kunnen ook gewoon nog in enchantix transformeren!??!!!!!!! OMG dat zou ik zo graag willen zien!!!
    Maar als zij ook in vorige transformaties kunnen transformeren, waarom deden ze datdan niet in seizien 7 aflevering 3? Iemand zei toen dat als ze transformeren dat het schoolhoofd meteen wist dat ze geen studenten meer waren. Ooh en er is al een paar keer voorgekomen dat de winx de planten niks konden doen omdat zij de kracht van de natuur hadden. Toen hadden ze toch ook in een andere transformatie kunnen transformeren?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag ik dan weten op wie de andere winx zijn gebaseerd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    2. Bloom is gebaseerd op: Britney Spears.
      Stella is gebaseerd op: Cameron Diaz.
      Flora is gebaseerd op: Jennifer Lopez
      Musa is gebaseerd op: Lucy Lui
      Tecna is gebaseerd op: P!nk (Pink)
      Layla is gebaseerd op: Beyoncé

      Verwijderen
  8. Dat is heel fijn om te weten alleen nummer 7 wist ik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En op wie is roxy gebaseerd en bloom vind ik totaal niet op Britney Spears lijken

    BeantwoordenVerwijderen